Polityka prywatności i wykorzystania plików cookies sklepu internetowego Wykwitnie

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Celem niniejszego dokumentu („Polityka”) jest udzielenie Klientom informacji dotyczących gromadzenia i przetwarzania ich danych osobowych przez Usługodawcę, wykorzystywania plików cookies w Sklepie, wymaganych przez przepisy prawa, w tym ustawy – prawo telekomunikacyjne oraz zapewnienie Klientom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.
  2. Wszystkie określenia pisane wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie, chyba że Polityka stanowi inaczej.

§ 2. Dane osobowe

  1. Administratorem danych osobowych Klienta zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Mahmoud Barghout, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wykwitnie Mahmoud Barghout, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Poznań (60-535), ul. Jackowskiego 39B, adres do doręczeń: Poznań (60-575), ul. Dąbrowskiego 96/4b, NIP: 7812033708, REGON: 521538207, adres e-mail: wykwitnie@gmail.com, numer telefonu: +48 666 177 388.
  2. Dane osobowe w Sklepie przetwarzane są przez Usługodawcę zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO”.
  3. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, przy czym niezbędne w celu zawarcia i wykonania umów z Usługodawcą – zarówno Umów Sprzedaży, jak i dotyczących tworzenia Konta oraz przesyłania usługi newslettera. Niepodanie danych osobowych niezbędnych do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy dotyczącej tworzenia Konta lub przesyłania usługi newslettera skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
  4. Podanie danych osobowych przez Klienta jest niezbędne również w celu wypełnienia obowiązków ciążących na Usługodawcy, wynikających z bezwzględnie wiążących przepisów powszechnie obowiązującego prawa, które nakładają na Usługodawcę obowiązek przetwarzania danych osobowych.
  5. Podanie danych osobowych przez Klienta jest niezbędne również w celu rozpatrywania reklamacji oraz realizacji uprawnień wynikających z rękojmi, niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży oraz prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  6. Usługodawca uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Usługodawcy; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Usługodawcę lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych.
  7. Klient ma prawo w każdej chwili cofnąć zgodę na przetwarzanie danych osobowych, które są przetwarzane na podstawie wyrażonej uprzednio zgody. Cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie wyrażonej zgody przed jej wycofaniem.
  8. Usługodawca dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są:
    • przetwarzane zgodnie z prawem;
    • zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami;
    • merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane;
    • przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania, oraz
    • przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
  9. Dane Klienta będą przetwarzane w celu:
    • zawarcia i wykonania Umów Sprzedaży na podstawie art. art. 6 ust. 1 lit. b) RODO przez czas trwania Umowy Sprzedaży i do czasu upływu terminów do dochodzenia roszczeń;
    • rozpatrywania reklamacji na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO przez 1 rok po terminie upływu rękojmi lub rozliczeniu reklamacji;
    • dochodzenia roszczeń związanych z zawartą Umową Sprzedaży na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, gdzie prawnie uzasadnionym celem jest dochodzenie należności, do czasu prawomocnego zakończenia postępowań w tym postępowania egzekucyjnego;
    • archiwizowania dokumentów rozliczeniowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO do czasu upływu okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego;
    • świadczenia usługi newslettera oraz tworzenia Konta.
  10. Dla prawidłowego funkcjonowania Sklepu, w tym dla realizacji zawieranych Umów Sprzedaży konieczne jest korzystanie przez Usługodawcę z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania, kurier, czy podmiot obsługujący płatności). Usługodawca korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Dane Klienta mogą być przekazywane następującym kategoriom podmiotów:
    • podmiotom prowadzącym działalność pocztową lub kurierską;
    • podmiotom umożliwiającym Usługodawcy dokonywanie zdalnych operacji płatniczych;
    • bankom, w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń;
    • organom państwowym lub innym podmiotom uprawnionym na podstawie przepisów prawa;
    • dostawcom usług zaopatrującym Usługodawcę w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Usługodawcy prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Sklepu (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Sklepu, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Usługodawcy);
    • dostawcom usług księgowych, prawnych i doradczych zapewniającym Usługodawcy wsparcie księgowe, prawne lub doradcze (w szczególności biuro księgowe, kancelaria prawna lub firma windykacyjna).
  11. Klientowi przysługuje:
    • prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz przenoszenia;
    • prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych;
    • prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (o ile dane przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody);
    • prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

§ 3. Cookies

  1. Usługodawca wykorzystuje pliki typu cookies, czyli niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej stronę Sklepu (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona lub innego urządzenia, z którego dokonano połączenia ze Sklepem) podczas przeglądania strony internetowej Sklepu.
  2. Pliki cookies umożliwiają późniejszą identyfikację Klienta w przypadku ponownego połączenia ze Sklepem z urządzenia, na którym zostały zapisane.
  3. Pliki cookies zbierają dane dotyczące korzystania ze Sklepu, a ich głównym celem jest ułatwienie Klientowi korzystania ze Sklepu, dostosowywanie Sklepu do potrzeb i oczekiwań Klienta oraz badanie ruchu Klienta w Sklepie.
  4. Pliki cookies są wykorzystywane po udzieleniu zgody Klienta. Zgoda może zostać wyrażona przez Klienta poprzez odpowiednie ustawienia oprogramowania bądź zaznaczenie odpowiedniego pola informującego o wykorzystywaniu plików cookies w Sklepie.
  5. Klient może w każdym czasie ograniczyć lub wyłączyć cookies w swojej przeglądarce przez takie jej ustawienia, aby blokowała cookies lub ostrzegała Klienta przed zapisaniem pliku cookies na urządzeniu, z którego korzysta do przeglądania zawartości Sklepu. W przypadku ograniczenia lub wyłączenia plików cookies korzystanie ze Sklepu może być dla Klienta mniej wydajne.
  6. Usługodawca może przetwarzać dane zawarte w plikach cookies podczas korzystania przez Klientów ze strony internetowej Sklepu w następujących celach:
    • identyfikacji Klientów jako zalogowanych w Sklepie i pokazywania, że są zalogowani;
    • zapamiętywania Produktów dodanych do koszyka w celu złożenia Zamówienia;
    • zapamiętywania danych z wypełnianych Formularzy Zamówienia, ankiet lub danych logowania do Sklepu;
    • dostosowywania zawartości strony internetowej Sklepu do indywidualnych preferencji Klienta (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze stron Sklepu;
    • prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze strony internetowej Sklepu;
    • remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Sklep poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy, kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Inc. oraz Facebook Ireland Ltd.;

§ 4. Postanowienia końcowe

  1. Polityka wchodzi w życie w dniu publikacji na stronie internetowej Sklepu, tj. w dniu 11.01.2024r.
  2. W sprawach nieuregulowanych w Polityce stosuje się przepisy prawa polskiego.
  3. Sklep może zawierać odnośniki do innych stron internetowych. Usługodawca namawia by po przejściu na inne strony zapoznać się z polityką prywatności tam ustaloną. Niniejsza Polityka dotyczy tylko Sklepu.