Regulamin sklepu

§ 1 Postanowienia ogólne

  1. Podmiotem prowadzącym sklep internetowy „Wykwitnie” („Sklep”), dostępny na stronie internetowej www.wykwitnie.com.pl, jest Mahmoud Barghout, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wykwitnie Mahmoud Barghout, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Poznań (60-535), ul. Jackowskiego 39B, adres do doręczeń: Poznań (60-575), ul. Dąbrowskiego 96/4b, NIP: 7812033708, REGON: 521538207, adres e-mail: wykwitnie@gmail.com, numer telefonu: +48 666 177 388.
  2. Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa w szczególności sposób funkcjonowania i korzystania przez Klientów ze Sklepu, warunki zawierania i rozwiązywania umów za pośrednictwem Sklepu oraz tryb postępowania reklamacyjnego.
  3. Regulamin stworzony został na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, w tym m.in. na podstawie ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  4. Regulamin kierowany jest do wszystkich podmiotów korzystających ze Sklepu, zarówno do Konsumentów oraz Przedsiębiorców.
  5. Usługodawca zobowiązuje się świadczyć usługi za pośrednictwem Sklepu zgodnie z Regulaminem.
  6. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca i korzystania w pełnym zakresie ze Sklepu, są następujące: (1) komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne (tablet, smartfon) z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa: Google Chrome w wersji 23.0. i wyższej, Mozilla Firefox w wersji 17.0 i wyższej, Opera w wersji 12.0 i wyższej, Safari w wersji 5.0 i wyższej, Internet Explorer w wersji 10.0 i wyższej, Microsoft Edge w wersji 25.10586.0.0 i wyższej; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików cookies oraz obsługi JavaScript.
  7. Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Sklepie w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, w zakresie i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Sklepu. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Sklepie, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Sklepie plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie ze Sklepu, w tym dokonywanie zakupów jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Sklepu Klienta jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).

§ 2 Definicje

Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

  1. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  2. Formularz Rejestracji – formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu wskazanej w § 1 ust. 1 powyżej, umożliwiający utworzenie Konta.
  3. Formularz Zamówienia – formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu wskazanej w § 1 ust. 1 powyżej, umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów i/lub Usług do elektronicznego koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności
  4. Klient – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez bezwzględnie wiążące przepisy powszechnie obowiązującego prawa także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która korzysta ze Sklepu lub zawiera Umowę Sprzedaży z Usługodawcą za pośrednictwem
    Sklepu.
  5. Konsument – Klient, będący osoba fizyczną, który dokonuje czynności prawnej z Usługodawcą, niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
  6. Konto – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Klienta zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta, a także informacje o Zamówieniach składanych przez Klienta w Sklepie.
  7. Usługodawca – Mahmoud Barghout, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Wykwitnie Mahmoud Barghout, stałe miejsce wykonywania działalności gospodarczej: Poznań (60-535), ul. Jackowskiego 39B, adres do doręczeń: Poznań (60-575), ul. Dąbrowskiego 96/4b, NIP: 7812033708, REGON: 521538207.
  8. Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą.
  9. Przedsiębiorca – Klient, który dokonuje czynności prawnej z Usługodawcą związanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową i nie jest Konsumentem.
  10. Regulamin – niniejszy regulamin.
  11. Sklep – ma znaczenie nadane w § 1 ust. 1 powyżej.
  12. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu (Produktów) i/lub Usługi (Usług) zawierana albo zawarta między Klientem a Usługodawcą za pośrednictwem Sklepu.
  13. Usługa – oznacza to świadczenie Usługodawcy, w tym mające charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  14. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, które zmierza bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży z Usługodawcą.

§ 3. Składanie Zamówienia i zawieranie Umów Sprzedaży

  1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Usługodawcą następuje po uprzednim złożeniu przez Klienta Zamówienia za pomocą Formularza Zamówień. Złożenie Zamówienia nie wymaga zakładania Konta.
  2. Korzystanie z Formularza Zamówienia rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu lub Usługi do elektronicznego koszyka w Sklepie. Koszyk jest elementem Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty i/lub Usługi i gdzie może on zmodyfikować dane Zamówienia, w szczególności ilość Produktów. Możliwe jest również usunięcie z koszyka Produktów i/lub Usług uprzednio dodanych do koszyka przez Klienta.
  3. Cena Produktu lub Usługi podana na stronie Sklepu jest ceną w złotych polskich i zawiera podatki (w tym podatek VAT).
  4. W Formularzu Zamówienia należy wskazać następujące dane:
    • imię i nazwisko (w przypadku Konsumentów) lub nazwę firmy (w przypadku Przedsiębiorców) oraz NIP Przedsiębiorcy;
    • numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej Klienta;
    • dane odbiorcy Produktu i/lub Usługi oraz adres, na który ma być dostarczony Produkt i/lub Usługa.
  5. Klient odpowiada za prawidłowość, zgodność i kompletność danych, w tym danych osobowych, podanych w Formularzu Zamówienia.
  6. Podanie przez Klienta danych, o których mowa w ust. 3 powyżej, jest dobrowolne, jednakże niezbędne, aby móc zrealizować Zamówienie bez zakładania Konta.
  7. Złożenie Zamówienia następuje po wykonaniu przez Klienta łącznie dwóch kolejnych kroków – (1) po wypełnieniu Formularza Zamówienia zgodnie z powyższymi ustępami i (2) kliknięciu na stronie Sklepu po wypełnieniu Formularza Zamówienia pola „Zamawiam i płacę” – do tego momentu istnieje możliwość samodzielnej modyfikacji wprowadzanych danych (w tym celu należy kierować się wyświetlanymi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie Sklepu).
  8. Ostateczna kwota do zapłaty przez Klienta stanowi sumę ceny za Produkt (Produkty) i/lub Usługę (Usługi) będące przedmiotem Zamówienia oraz koszt dostawy, opisany w § 5 ust. 2 poniżej – zgodnie z wyborem Klienta spośród opcji oferowanych w Sklepie. O wysokości kosztu dostawy Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, a także z chwilą wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  9. Warunkiem realizacji Zamówienia jest jego opłacenie, tj. zapłata przez Klienta całości kwoty do zapłaty, o której mowa w ust. 8 powyżej. Powyższe nie ma zastosowania, jeśli Klient wybrał opcję odbioru osobistego i zapłaty ceny przy odbiorze.
  10. Składając Zamówienie, Klient składa ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktów i/lub Usług objętych tym Zamówieniem. Jest to jednocześnie chwila wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.
  11. Usługodawca potwierdza otrzymanie Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji poprzez wysłanie na podany podczas składania Zamówienia adres e-mail wiadomości zawierającej dane Klienta oraz dane Produktów i/lub Usług będących przedmiotem Zamówienia. Wiadomość potwierdzająca otrzymanie Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji jest oświadczeniem Usługodawcy o przyjęciu oferty, o której mowa w ust. 10 powyżej. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą wprowadzenia tej wiadomości do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, że Klient mógł zapoznać się z jej treścią (tj. zgodnie z art. 61 § 2 kodeksu cywilnego).
  12. Po zawarciu Umowy Sprzedaży, Usługodawca przesyła Klientowi wiadomość e-mail z potwierdzeniem zawarcia Umowy Sprzedaży.
  13. Usługodawca informuje Klienta za pośrednictwem wiadomości e-mail o kolejnych etapach realizacji Zamówienia.
  14. Przeglądanie asortymentu dostępnego w Sklepie nie musi doprowadzić do złożenia przez Klienta Zamówienia i zawarcia Umowy Sprzedaży.
  15. W przypadku Usług, Usługodawca oraz Klient, obok Umowy Sprzedaży, zawierają również umowę licencyjną, na mocy której Usługodawca udostępnia Klientowi do korzystania Usługę. W przypadku zawierania umowy licencyjnej niezbędne jest utworzenie Konta i uprzednie (tj. przed wypełnieniem Formularza Zamówienia) zalogowanie się na nie.
  16. Na mocy umowy licencyjnej zawartej pomiędzy stronami Usługodawca udziela Klientowi niewyłącznej, niezbywalnej, nieprzenoszalnej oraz odpłatnej lub nieodpłatnej licencji do korzystania z Usługi, na warunkach określonych poniżej.
  17. W ramach licencji, o której mowa w ust. 16 powyżej Klientowi przysługuje prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych do Usługi, bez ograniczeń terytorium i czasu, na następujących polach eksploatacji:
    • utrwalenia w pamięci komputera lub innego urządzenia elektronicznego;
    • zwielokrotnienia w całości, techniką cyfrową, w zakresie, w którym dla wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania niezbędne jest zwielokrotnienie Usługi;
    • trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania
      dokonanego techniką, wskazaną w pkt b) powyżej.
  18. O ile nic innego nie wynika z umowy licencyjnej, odrębnych regulaminów lub przepisów prawa Klient nie jest uprawniony do korzystania z Usługi w jakikolwiek sposób wykraczający poza zakres dozwolonego użytku osobistego. Dotyczy to w szczególności udzielania jakimkolwiek osobom trzecim dalszych licencji do korzystania z Usługi czy też udostępniania w taki sposób, aby osoby trzecie mogły mieć jakikolwiek dostęp do Usługi, w tym w miejscu i w czasie przez siebie
    wybranym.
  19. Jakiekolwiek naruszenie postanowień umowy licencyjnej uprawnia Usługodawcę do jej wypowiedzenia ze skutkiem natychmiastowym. Wypowiedzenie mowy może nastąpić w każdej dopuszczalnej przez prawo formie, w tym w formie elektronicznej lub dokumentowej. W przypadku wypowiedzenia umowy licencyjnej z przyczyn wyżej wskazanych Klientowi nie przysługuje roszczenie o zwrot zapłaconej ceny lub jej części, zwrot kosztów poniesionych przez Klienta za dostarczenie Usług czy też roszczenie o zapłatę przez Usługodawcę jakiegokolwiek odszkodowania.

§ 4. Płatność

  1. Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:
    • płatność przelewem na rachunek bankowy Usługodawcy,
    • płatność elektroniczna i płatność kartą płatniczą online za pośrednictwem serwisu Przelewy24. Obsługę płatności elektronicznych i kartą płatniczą prowadzi w tym zakresie spółka pod firmą PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu przy ulicy Pastelowej 8 (60-198), wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII
      Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, posiadającej NIP 7792369887, oraz do rejestru krajowych instytucji płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego pod numerem UKNF IP24/2014,
    • płatność gotówką lub kartą płatniczą przy pomocy terminala w lokalu Usługodawcy – tylko w przypadku osobistego odbioru Produktu.
  2. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem, płatności elektronicznych albo płatności kartą płatniczą, Klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży.
  3. Klient jest informowany o przyjęciu i zaksięgowaniu płatności wiadomością e-mail na adres poczty elektronicznej podany przy składaniu Zamówienia.
  4. Paragon fiskalny jest wystawiany dla każdego złożonego i opłaconego Zamówienia. Dostarczenie faktury VAT następuje na życzenie Klienta, które wyrażane jest poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola w Formularzu Zamówienia.

§ 5. Dostawa i odbiór Produktów i Usług

  1. Dostawa Produktu dostępna jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Produktu (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Sklepu w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także z chwilą wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Odbiór osobisty Produktu przez Klienta jest bezpłatny.
  3. Usługodawca udostępnia Klientowi następujące sposoby dostawy lub odbioru Produktu:
    • przesyłka pocztowa,
    • przesyłka kurierska,
    • przesyłka paletowa (po wcześniejszym uzgodnieniu),
    • przesyłka paczkomatowa,
    • odbiór osobisty w lokalu Usługodawcy pod adresem: ul. Jackowskiego 39B, 60-535 Poznań – w Dni Robocze z wyjątkiem poniedziałku, w godzinach od 11:00 do 18:00, a także w soboty w godzinach od 10:00 do 15:00.
  4. Produkty zamówione za pośrednictwem Sklepu są dostarczane do miejsca wskazanego przez Klienta w Zamówieniu w Dni Robocze. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia lub brak możliwości realizacji dostawy Produktu spowodowane podaniem błędnych bądź niepełnych danych Klienta.
  5. Termin dostawy Produktu do Klienta wynosi do 21 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 21 Dni Roboczych. Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Usługodawcy.
  6. W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego Produktu, Produkt będzie gotowy do odbioru przez Klienta w terminie do 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie danego Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano krótszy termin. W przypadku Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin, który jednak nie może przekroczyć 14 Dni Roboczych. O gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie
    dodatkowo poinformowany przez Usługodawcę wiadomością e-mail na adres podany w Formularzu Zamówienia. Początek biegu terminu gotowości Produktu do odbioru przez Klienta liczy się od dnia uznania rachunku bankowego Usługodawcy, a w przypadku wyboru płatności gotówką lub kartą płatniczą przy pomocy terminala w lokalu Usługodawcy – od dnia złożenia Zamówienia.
  7. Warunkiem wydania Produktu jest zapłata w całości za Produkt i dostawę.
  8. Dostawa Usług następuje poprzez wysyłkę pliku/ów z e-bookiem na adres e-mail wskazany przez Klienta.

§ 6. Tworzenie Konta

  1. Usługodawca, za pośrednictwem Sklepu, umożliwia Klientom utworzenie i korzystanie z Konta na stronie internetowej Sklepu wskazanej w § 1 ust. 1 powyżej.
  2. Utworzenie Konta w Sklepie jest dobrowolne i nieodpłatne. Przeglądanie asortymentu dostępnego w Sklepie nie wymaga zakładania Konta.
  3. Klient może utworzyć Konto po skorzystaniu z Formularza Rejestracji lub podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola.
  4. W przypadku tworzenia Konta w Sklepie wymagane jest podanie adresu poczty elektronicznej oraz hasła, a także innych danych osobowych, oznaczonych jako obligatoryjne, jak również zapoznanie się i zaakceptowanie przez Klienta Regulaminu, a także wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych podanych podczas tworzenia Konta, oznaczonych jako obligatoryjne. Podanie danych osobowych oznaczonych jako obligatoryjne jest dobrowolne, jednakże niezbędne do utworzenia Konta, a także realizacji i obsługi Zamówień złożonych w Sklepie za pośrednictwem Konta.
  5. Po wypełnieniu Formularza Rejestracji lub po złożeniu Zamówienia, podczas którego Klient wyraził wolę utworzenia Konta, na adres poczty elektronicznej podanej w Formularzu Rejestracji lub Zamówieniu, zostanie wysłana wiadomość potwierdzająca chęć utworzenia Konta. Aby zakończyć procedurę tworzenia Konta, Klient powinien kliknąć w link potwierdzający, przesłany automatycznie na podany adres poczty elektronicznej w powyższej wiadomości.
  6. Logowanie się do Konta odbywa się poprzez podanie loginu i hasła podanych przez Klienta w Formularzu Rejestracji.
  7. Konto utworzone zostaje na czas nieoznaczony. Klient ma możliwość, w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat, zażądać od Usługodawcy usunięcia Konta poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany w § 1 ust. 1 powyżej. Usługodawca ma w takim przypadku obowiązek usunięcia Konta danego Klienta.

§ 7. Pozostałe obowiązki i informacje związane z funkcjonowaniem i korzystaniem ze Sklepu

  1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy oraz osób trzecich. Klient zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
  2. Prezentowane na stronie Sklepu treści nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 kodeksu cywilnego, a poczytywane winne być wyłącznie jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego.
  3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia w funkcjonowaniu Sklepu, które zaistniały z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności:
    • wywołanych działaniem czynników pozostających poza uzasadnioną kontrolą Usługodawcy (na przykład siła wyższa (w tym klęska żywiołowa, wojna, akty terroryzmu), awaria sieci lub urządzenia, działanie osób trzecich);
    • wynikających z korzystania przez Klienta ze sprzętu lub oprogramowania niespełniającego warunków technicznych wskazanych w § 1 ust. 6 powyżej.
    • wynikających z awarii hostingów lub błędów w zakresie dostawy usług DNS.

§ 8. Newsletter

  1. Usługodawca oferuje Klientom Usługę newslettera, polegającą na automatycznej, cyklicznej wysyłce Klientom na podane przez nich adresy e-mail informacji handlowych, dotyczących m.in. Produktów i Usług dostępnych w Sklepie, na zasadach określonych poniżej.
  2. Rozpoczęcie korzystania z Usługi newslettera następuje po podaniu przez Klienta w zakładce „Newsletter” widocznej na stronie internetowej Sklepu adresu poczty elektronicznej, na który mają być mu przesyłane kolejne edycje newslettera i kliknięciu pola „Zapisz się”. Rozpoczęcie korzystania z Usługi newslettera może również nastąpić poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas procedury tworzenia Konta – rozpoczęcie korzystania z Usługi newslettera następuje w takim
    przypadku z chwilą utworzenia Konta. Korzystanie z Usługi newslettera wymaga ponadto świadomej oraz jednoznacznej zgody Klienta poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola informującego w szczególności o zasadach korzystania z Usługi newslettera oraz gromadzeniu danych osobowych Klienta.
  3. Korzystanie z Usługi newslettera jest dobrowolne.
  4. Usługa newsletter świadczona jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat zrezygnować z otrzymywania newslettera, poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wykwitnie@gmail.com
  5. W ramach Usługi newslettera wysyłana jest informacja handlowa w rozumieniu ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

§ 9. Postępowanie reklamacyjne

  1. Niniejszy paragraf zawiera opis trybu reklamacyjnego, o którym mowa w art. 8 ust. 3 pkt 4 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przepisy dot. zgłoszeń związanych z uprawnieniami z tytułu udzielonej rękojmi i niezgodności Produktu lub Usługi z Umową Sprzedaży zawarte są w § 10 – § 13 poniżej.
  2. Reklamacje związane ze świadczeniem usług elektronicznych przez Usługodawcę, w tym Usługi newslettera, oraz pozostałe reklamacje związanie z działalnością Sklepu Klient może składać:
    • pisemnie na adres: ul. Jackowskiego 39B, 60-535 Poznań;
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wykwitnie@gmail.com.
  3. Zaleca się podanie przez Klienta w zgłoszeniu reklamacji: (1) opisu sprawy, której dotyczy reklamacja, tj. informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) żądania Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację, w tym adresu e-mail lub adresu do korespondencji, na który ma zostać wysłana odpowiedź na reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  4. Wskazana w ust. 3 powyżej treść dotycząca elementów opisu reklamacji stanowi jedynie zalecenie, z którego Klient nie musi korzystać, i nie wpływa na skuteczność reklamacji zgłoszonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji. Rozpatrzenie reklamacji oraz udzielenie odpowiedzi o sposobie jej rozpatrzenia nastąpi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia reklamacji. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany zgodnie z danymi
    wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
  5. W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Usługodawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.

§ 10. Rękojmia i odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Niniejszym, na podstawie art. 558 § 1 kodeksu cywilnego wyłącza się odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu rękojmi wobec Klientów niebędących Konsumentami.
  2. Odpowiedzialność Usługodawcy wobec Klienta niebędącego Konsumentem z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przez Usługodawcy Umowy Sprzedaży zawartej z tym Klientem ograniczona jest do sumy zapłaconej przez Klienta kwoty ceny oraz zapłaconych przez Klienta kosztów za dostarczenie Produktów lub Usług. Powyższe ograniczenie dotyczy szkody rzeczywistej jak i utraconych korzyści.
  3. Usługodawca nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności wobec Klienta niebędącego Konsumentem za:
    • jakiekolwiek treści zawarte w Produktach lub Usługach;
    • niespełnianie przez treści zawarte w Produktach lub Usługach oczekiwań Klienta;
    • brak dostępu Klienta do Usług lub brak możliwości korzystania z Usług, jeżeli wynika to z przyczyn niezawinionych przez Usługodawcę.

§ 11. Zgodność Produktów z Umową Sprzedaży

  1. W razie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży Klientowi będącemu Konsumentem przysługują uprawnienia określone w niniejszym paragrafie.
  2. Produkt jest zgodny z Umową Sprzedaży, jeżeli zgodne z Umową Sprzedaży pozostają w szczególności jego:
    • opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność;
    • przydatność do szczególnego celu, do którego jest potrzebny Konsumentowi, o którym Konsument powiadomił Usługodawcę najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży i który Usługodawca zaakceptował.
  3. Ponadto Produkt, aby został uznany za zgodny z Umową Sprzedaży, musi:
    • nadawać się do celów, do których zazwyczaj używa się Produktu tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
    • występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym trwałość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla Produktu tego rodzaju i których Konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter Produktu oraz publiczne zapewnienie złożone przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że Usługodawca
      wykaże, że:
      • nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
      • przed zawarciem Umowy Sprzedaży publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
      • publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję Konsumenta o zawarciu Umowy Sprzedaży;
    • być dostarczany z opakowaniem, akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia Konsument może rozsądnie oczekiwać;
    • być takiej samej jakości jak próbka lub wzór, które Usługodawca udostępnił Konsumentowi przed zawarciem Umowy Sprzedaży, i odpowiadać opisowi takiej próbki lub takiego wzoru.
  4. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w zakresie, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha Produktu odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu.
  5. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży wynikający z niewłaściwego zamontowania Produktu, jeżeli:
    • zostało ono przeprowadzone przez Usługodawcę lub na jego odpowiedzialność;
    • niewłaściwe zamontowanie przeprowadzone przez Konsumenta wynikało z błędów w instrukcji dostarczonej przez Usługodawcę.
  6. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu do użycia, określony przez Usługodawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Produktu, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie
    można pogodzić ze specyfiką Produktu lub charakterem braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży.
  7. Usługodawca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży określonego w ust. 6 powyżej, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
  8. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.
  9. Usługodawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Usługodawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy, może on odmówić doprowadzenia Produktu do zgodności
    z Umową Sprzedaży. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży oraz nadmierne niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.
  10. Usługodawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Usługodawca.
  11. Konsument udostępnia Usługodawcy Produkt podlegający naprawie lub wymianie. Usługodawca odbiera od Konsumenta Produkt na swój koszt.
  12. Jeżeli Produkt został zamontowany przed ujawnieniem się braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, Usługodawca demontuje Produkt oraz montuje go ponownie po dokonaniu naprawy lub wymiany albo zleca wykonanie tych czynności na swój koszt.
  13. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Produktu, który następnie został wymieniony.
  14. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
    • Usługodawca odmówił doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 9 powyżej;
    • Usługodawca nie doprowadził Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 10-12 powyżej;
    • brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży;
    • brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środków ochrony określonych w ust. 8-12 powyżej;
    • z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umowy Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.
  16. Usługodawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.
  17. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest istotny.
  18. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych na podstawie Umowy Sprzedaży Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz z Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
  19. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży Konsument niezwłocznie zwraca Produkt Usługodawcy na jego koszt. Usługodawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania.
  20. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  21. Konsument może powstrzymać się z zapłatą ceny do chwili wykonania przez Usługodawcę obowiązków wynikających z ust. 8-20 powyżej.

§ 12. Zgodność treści cyfrowej i usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży

  1. Ilekroć w niniejszym paragrafie jest mowa o treści cyfrowej, należy przez to rozumieć również Produkt, który służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej. Jeżeli Umowa Sprzedaży przewiduje dostarczenie treści cyfrowej za pośrednictwem materialnego nośnika nie stosuje się ust. 3-5.
  2. Do Umowy Sprzedaży, na mocy której Usługodawca jest zobowiązany do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz innych świadczeń, przepisy niniejszego paragrafu stosuje się wyłącznie w zakresie postanowień Umowy Sprzedaży dotyczących treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
  3. Usługodawca dostarcza Konsumentowi treść cyfrową lub usługę cyfrową niezwłocznie po zawarciu Umowy Sprzedaży, chyba że strony postanowiły inaczej, Treść cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy treść cyfrowa lub środek, który pozwala na uzyskanie dostępu do treści cyfrowej lub pobranie treści cyfrowej, zostały udostępnione Konsumentowi lub fizycznemu lub wirtualnemu urządzeniu, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, lub gdy Konsument lub takie urządzenie, uzyskali do niej dostęp.
  4. Usługę cyfrową uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Konsument lub fizyczne lub wirtualne urządzenie, które Konsument wybrał samodzielnie w tym celu, uzyskali do niej dostęp.
  5. Jeżeli Usługodawca nie dostarczył treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument wzywa go do ich dostarczenia. Jeżeli Usługodawca nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezwłocznie lub w dodatkowym, wyraźnie uzgodnionym przez strony terminie, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży.
  6. Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży bez wzywania do dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, jeżeli:
    • z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie dostarczy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej lub
    • Konsument i Usługodawca uzgodnili lub z okoliczności zawarcia Umowy Sprzedaży wyraźnie wynika, że określony termin dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej miał istotne znaczenie dla Konsumenta, a Usługodawca nie dostarczył ich w tym terminie.
  7. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
  8. Usługodawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Sprzedaży treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z Umową Sprzedaży miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
  9. Domniemania określone w ust. 7 i 8 nie mają zastosowania, jeżeli:
    • środowisko cyfrowe Konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których Usługodawca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem Umowy Sprzedaży;
    • Konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem Umowy Sprzedaży o obowiązku współpracy z Usługodawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
  10. Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z Umową Sprzedaży w przypadkach wskazanych w art. 43k ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową Sprzedaży, Konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z Umową Sprzedaży.
  11. Usługodawca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową Sprzedaży, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Usługodawcy. Przy ocenie nadmierności kosztów dla Usługodawcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową Sprzedaży.
  12. Usługodawca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową Sprzedaży w rozsądnym czasie od chwili, w której Usługodawca został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową Sprzedaży ponosi Usługodawca.
  13. Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z Umową Sprzedaży, Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy:
    • doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do ust. 11;
    • Usługodawca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową Sprzedaży zgodnie z ust. 12;
    • brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Usługodawca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z Umową Sprzedaży;
    • brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w ust. 11-12;
    • z oświadczenia Usługodawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.
  14. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
  15. Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z Umową Sprzedaży. Jeżeli Umowa Sprzedaży stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu
    ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z Umową Sprzedaży.
  16. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z Umową Sprzedaży jest nieistotny.
  17. Usługodawca udostępnia Konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez Konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w art. 43o ust. 1 pkt 1-3 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  18. Usługodawca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt Usługodawcy.
  19. Usługodawca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z Umową Sprzedaży oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy Sprzedaży.
  20. Usługodawca ma obowiązek dokonać zwrotu Konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub obniżeniu ceny.
  21. Usługodawca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

§ 13. Informacja na temat możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasadach dostępu do tych procedur

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Chcąc skorzystać z możliwości polubownego rozwiązywania sporów dotyczących zakupów internetowych, Konsument może złożyć swoją skargę np. za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Skorzystanie z dostępnych pozasądowych sposobów rozpatrywania zgłoszeń dot. uprawnień z tytułu rękojmi i
    dochodzenia roszczeń jest możliwe po zakończeniu procedury opisanej w ust. 2-5 powyżej i ma charakter dobrowolny – obie strony muszą wyrazić zgodę na postępowanie.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
  3. Przy Prezesie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa także punkt kontaktowy (telefon: 22 55 60 333, email: kontakt.adr@uokik.gov.pl lub adres pisemny: Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-030 Warszawa.), którego zadaniem jest między innymi udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
  4. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie: https://poznan.wiih.gov.pl/); oraz (3) pomoc
    powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są między innymi mailowo pod adresem porady@dlakonsumentow.pl oraz pod numerem infolinii konsumenckiej 801 440 220 (infolinia czynna w Dni Robocze, w godzinach 8:00 – 18:00, opłata za połączenie wg taryfy operatora).

§ 14. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży

  1. Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży, bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w ust. 10-11 poniżej, na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
  2. Prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w przypadku zawarcia Umowy Sprzedaży:
    • w której Produktem jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – np. bukiet kwiatów lub dekoracja kwiatowa;
    • w której Produktem jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia, w szczególności żywe kwiaty;
    • w której Produktem jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  3. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży jest skuteczne, jeżeli Konsument złoży w terminie 14 dni od daty doręczenia Produktu oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy złożenie oświadczenia przed jego upływem.
  4. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży może być złożone:
    • pisemnie na adres: ul. Jackowskiego 39B, 60-535 Poznań;
    • w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: wykwitnie@gmail.com.
  5. Przykładowy wzór formularza odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawarty jest w załączniku nr 2 do ustawy o prawach konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie Sklepu w zakładce dotyczącej odstąpienia od umowy. Konsument może skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
  6. Jeżeli odstąpienie od Umowy Sprzedaży następuje w formie elektronicznej, Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie przesłać Konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży.
  7. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży uważa się ją za niezawartą. Jeżeli Konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży zanim Usługodawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
  8. Usługodawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu. Usługodawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Usługodawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może
    wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  9. Konsument ma obowiązek zwrócić Produkt lub przekazać go osobie upoważnionej przez Usługodawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument może zwrócić Produkt na adres: ul. Jackowskiego 39B, 60-535 Poznań.
  10. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Usługodawcę, Usługodawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
  12. Jeżeli Produkt dostarczono Konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, Usługodawca jest zobowiązany do odebrania Produktu na swój koszt, gdy ze względu na charakter Produktu nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
  13. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Produktu.
  14. Poza przypadkami określonymi w ust. 2 powyżej prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
    • o świadczenie usług, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Usługodawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    • w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu
      na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Usługodawca nie ma kontroli;
    • w której Konsument wyraźnie żądał, aby Usługodawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Usługodawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w
      odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
    • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    • zawartej w drodze aukcji publicznej;
    • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym,
      jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą Konsumenta przed
      upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
      Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

§ 15. Postanowienia końcowe

  1. Sklep jest prowadzony w języku polskim. Umowy Sprzedaży zawierane są w języku polskim.
  2. Regulamin wchodzi w życie w dniu publikacji na stronie internetowej Sklepu, tj. w dniu 11.01.2024r. i ma zastosowanie do wszystkich Zamówień złożonych w dniu wejścia Regulaminu w życie i później. Powyższy przepis stosuje się odpowiednio do wszelkich zmian Regulaminu.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu. Informacje o zmianach Regulaminu zostaną przekazane Klientowi przez umieszczenie na stronie internetowej Sklepu wiadomości o zmianie Regulaminu. Klientom, którzy utworzyli Konto, informacje o zmianach Regulaminu zostaną przesłane na adres e-mail wskazany w ustawieniach Konta. Informacja o zmianie Regulaminu nastąpi nie później niż na 14 dni kalendarzowych przed wejściem w życie zmiany Regulaminu.
  4. W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym (np. w związku z utworzeniem Konta lub zapisaniem się na Newsletter) zmieniony regulamin wiąże Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384 1 kodeksu cywilnego, tj. Klient został powiadomiony o zmianach zgodnie z ust. 3 powyżej i nie wypowiedział umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. Jeśli zmiana Regulaminu skutkować będzie wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpienia od umowy.
  5. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie stosuje się przepisy prawa polskiego.